Match-day midt i coronakampen - hvordan er reglerne?

image Lokalopgør på Kløvermarken
Michael Jensen
19. september 2020 kl. 11:05
Lørdag kl 14, spiller 1.-herrer Serie 2-kamp mod FC Sunshine hjemme på Kløvermarken. Men hvordan skal vi egentligt forholde os til de atter skærpede corona-regler? KFB følger DBUs krav og anbefalinger

Regler på banen

Det er egentligt meget enkelt:

Hvis ikke alle, der ikke er i kamp, sidder ned, må der kun være maksimum 50 personer til stede på- og omkring spillepladsen under hele kampen. Dette er inklusive spillere, trænere, ledere, dommer og tilskuere!

Derimod må der være 500 personer til kampen, hvis alle, der ikke spiller med i kampen, sidder ned med mindst 1 meters afstand til hinanden! Det kan være på medbragte stole, bænke eller direkte på græsset.

Regler i klubhuset

Vedrørende al ophold på klubhusets arealer, både indendørs og på terrassen, gælder det, at hvis baren har åbent for servering, så skal alle ikke siddende bære mundbind.

Dette er gældende hver gang man rejser sig!

Således gælder følgende i KFBs klubhus:

• Undgå kys, kram og håndtryk
  • Hold mindst 1 meters afstand til hinanden
  • Husk hygiejnen - sprit af!
  • Bær mundbind når det er påkrævet
  • Maks. 50 personer ad gangen i klubhuset

Uanset disse skærpede krav i denne, for hele samfundet, svære tid, så kan vi sagtens få nogle rigtigt gode timer sammen til kamp på Kløvermarken. Kamp mod både FC Sunshine og covid-19!