Finn Hansson udnævnt til æresmedlem i KFB

Finn Nørgaard (Michael Jensen)
28. maj 2021 kl. 09:42
KFB`s bestyrelse har udnævnt Finn Hansson til æresmedlem i KFB

Finn Hansson modtager udnævnelsen for det kæmpe klubarbejde han igennem årene har udført. Hansson er et KFB medlem med et kæmpe stort klubhjerte og en af de store ildsjæle som danner grundlaget for vores klub. Hansson er en kulturbærer, som i det daglige er med til at bringe KFB`s værdier ud til mange medlemmer. Med sin åbne, personlige og meget varme måde at møde andre mennesker er Hansson med til at få medlemmerne til at føle sig hjemme i vores klub og det er også derfor Finn er en populær leder, træner og klubkammerat.

I de sidste 10 år har Hansson udført en række afgørende opgaver i vores klub. Finn blev valgt ind i klubbens bestyrelse i 2011 og er medlem endnu. I bestyrelsen har Hansson altid stået for en konstruktiv og positiv tilgang til mange af de udfordringer vores klub møder.

Hansson har arbejdet for ungdomsafdelingen og seniorafdelingen, samt ikke mindst for mange af de sociale arrangementer  der bringer medlemmerne sammen.

Hansson var en af hovedpersonerne i planlægning og gennemførelse af ungdomsafdelingens weekendlejre i Kappel ved Nakskov i 2012 og 2013. Her oplevede drengene Hanssons formidable evner som leder af aktiviteterne, hvor drengene legede forskellige lege, spillede bold, hockey og bordtennis, lavede skoleopgaver, deltog i quiz m.v. - med et smittende højt humør.

I 2012 trådte Hansson ind i ungdomsudvalget for at styrke lederskabet i afdelingen og med det mål at skabe flere gode oplevelser og sikre rammerne for socialt samvær.

Efter en nedgang for de sidste årgange i KFB-drengefodbold og et ærgerligt afbud mht. ungdomslejr i 2014 stod KFB uden turneringshold. Det ville klubben og Hansson gøre noget ved og sammen med  bestyrelsesmedlem Aslan Celik  samlede han i 2015 selv de næste drengehold i KFB. Det var et grundlæggende arbejde med bl.a. at hente drengene og køre til kampe, lære drengene om løb uden bold, opdækning, tilbageløb og placeringer på banen. Drengene udviklede sig måned for måned og fik nogle succesoplevelser på banen, men også gode oplevelser socialt via overnatningshygge og masser af spil i klubhuset.

Finn Hansson blev meldt ind i moderklubben Boldklubben Standard Kammeraterne i 1970 som 6-årig. Fodbold er siden blevet en utrolig vigtig del af Hanssons liv. Ikke kun i klubben med også i fritiden og i lederarbejdet. Hansson var i drengeårene en vigtig brik i en meget talentfuld årgang 1963, som opnåede mange flotte resultater og overgav flere særdeles stærke spillere som blev mangeårige 1. seniorspillere i klubben. Hansson blev trods stor konkurrence udnævnt til årets spiller og fidusvinder i flere ungdomsår og udviklede sig til en stærk angriber.

Debuten på 1.senior kom i 1982 i danmarksserien, hvor Hansson også scorede mål. Herfra blev det til mange kampe som angriber og målfarlig afslutter i Standard og senere i KFB. Efter en afstikker til Sundby Boldklub i 1987 vendte Hansson tilbage til vennerne som den populære holdkammerat med en social tilgang til det at være i samme klub. Med langt over 100 1. holds kampe og som en flittigt scorende angriber på 1. holdet er Finn Hanssons betydning for klubben markant.

Da seniorafdelingen virkelig var i en vanskelig situation efter stor spillerafgang og trænerskifte i 2017 trådte Hansson nu ind i det arbejde med kæmpeengagement. Hansson er stadig en super populær holdleder og massør, som kommunikerer godt med spillerne og øser af sine mangeårige fodboldmæssige erfaring og ikke mindst via sine menneskelige kompetencer bidrager til at spillerne har det godt og føler sig veltilpas, hørt og værdsat.

Hansson genopstartede tillige forrige år det tidligere ungdomshold efter at drengene selv kontaktede Hansson herom. Holdet er det seneste ungdomshold i KFB og via Hanssons målrettet og tilpasset trænergerning lykkedes det i et par sæsoner at holde sammen på teenagedrengene, som var utrolig glade for Finn.

Ud over alt som er nævnt ovenfor har Hansson i mange år været klubbens ukronede quizmaster og leveret  musikquiz og lege ved en række arrangementer. Han arbejdede for klubben som ansvarlig holdleder en del år på Roskildefestivalen og senere på Copenhell. Men Hansson har også været medarrangør, grillmester og garant for god stemning ved rigtig mange fester og sociale begivenheder i klubben herunder vores kæmpe jubilæumsfestligheder i 2015.

Hansson har desuden været mangeårig spiller og træner for klubbens gl. mands hold (nuværende masters) og er særdeles vellidt blandt alle spillerne. Nævnes skal det at Hansson ene mand har arrangeret 3 mindeværdige rejser for holdet- med sjove fælles oplevelser, som ikke bliver glemt i Malaga, Madrid og Barcelona.

På banerne har holdet opnået det bedste resultat i gl.mands fodbold i klubbens historie med en sølvmedalje i københavnsmesterskabet for superveteraner.

Mange vægtige grunde til at vi nu har udnævnt Finn Hansson som æresmedlem er her nævnt andre sikkert glemt.

Kæmpe tillykke og tak.

Bestyrelsen i KFB