Sylvia 1980-1990

1980: Sylvia fejrer 80 års fødselsdag tilbage i Københavnsserien.

Formand er nu Vermund Christiansen, mens andre medlemmer er Kaj Christensen, Svend Klyver,  Ib Nygaard.

1980-: Ungdomstrænere fortjener ros.

Det kan være svært at nævne navne uden at forbigå nogle, som også burde være nævnt, men det er en risiko som vi løber. Sylvia havde i slutningen af halvfjerdserne og i firserne nogle dygtige og ihærdige ungdomstrænere, som altid prioriterede det sociale engagement. Ud over selvfølgelig Ib Nygaard som en vigtig person var Helge Kristoffersen, Jan Johansen, Jesper Lennert, Michael Bo Larsen, Tommy Lund, Egon Sørensen, Bent Bisgaard, Ejnar Nielsen og flere andre nogle værdsatte trænere, som forstod at føre Sylvias stolte traditioner videre.

1980-: Håndbold i Sylvia.

Der spilles nu også håndbold i Sylvia. På holdet er tidligere 1. holdsspillere.

1980-: Gammel mands fodbold i Sylvia.

Traditionen med at klubbens seniorer fortsætter i Oldboys afdelingen holdes i hævd. I gammelmandsfodbolden lever kammeratskaber videre med stor tilknytning til Sylvia.

1982: Målmand Kjeld Rasmussen spiller kamp nr. 400 på 1. holdet.

I foråret runder Kjeld som 40 årig kamp nr. 400 for klubben- fantastisk. Klubrekord i nyere tid.

1983: Sylvia rykker op i Københavnsserien igen.

Efter i 1982 at have ansat den tidligere Sylvia spiller og efterfølgende divisionsspiller Benny Østergaard som spillende træner oplever seniorfodbolden et løft. De stærke årgange 1962-63 er nu blevet seniorer og dette skaber en sund konkurrence i truppen. Man tror på noget stort. Oprykningen må dog vente til 1983, hvor alt går op og oprykningen kan fejres med mener. Holdet der sikrer klubben oprykning består af stærke spillere som Michael Bo Larsen, Benny Østergård ( spillende træner), Keld Rasmussen, Kim ”Fuzzy” Jørgensen, ”Kansas”, Leif Bundgård, Carsten Nielsen, Jesper Lennert, Ejner Madsen, Søren Christensen, Rudy Brock og Kaj Skou m.fl.

1985: 1. senior spiller i Københavnsserien men må atter rykke ud.

1.senior trænes af den meget ambitiøse træner Kjeld Møller. Holdet er oppe mod mange virkelig gode hold og må efter sæsonen rykke ned. I årets løb spilles 2 kampe imod naboerne og konkurrenterne Standard. Mange af spillerne fra disse kampe er senere blevet nøglepersoner i den fælles klub KFB.

På Sylvias hold er dette år en række stærke spillere fra egen ungdomsafdeling heriblandt, Jesper Lennert, Martin ”Mao” Petersen, Søren Christensen, Carsten Nielsen, Lars Poulsen, Leif Bundgaard, Michael Larsen, Carsten Johansen, Søren Nielsen, Andreas Petersen, Frank Evert, Tim Olsen, Johnny Jensen og Brian Lind.

På 2. holdet er der stærke reservespillere som Keld Rasmussen, Jesper Robrandt, Erling Christensen, Søren Robrandt, Alfred Beck, Ivan Frederiksen, Torben Pedersen, Kim Press, Johnny Andersen, Jørgen Larsen og Per Olsen. holdet spiller i Københavnsserien holdet spiller i Københavnsserien, men må rykke ud efter sæsonen.

1988: Sylvia og Standard snakker sammen om et samarbejde.

Klublederne fra Sylvia og Standard, de to naboer på Kløvermarken tager den første kontakt om et samarbejde og en sammenslutning i 1988. Begge klubber har vigende medlemstal og vigende aktivitetsniveau. Resultatmæssigt har begge klubber toppet i første halvdel af 1980èrne.

1990: Sylvia og Standard fusionerer og danner KFB.

I maj 1990 mødes man igen og nu har begge parter indset, at en sammenslutning vil kunne bringe ny dynamik og fremgang for alle parter. KFB, Kløvermarkens Forenede Boldklubber, stiftes d. 01.10.1990. Hermed indgår Sylvia i den nye klub. Efter 90 år som klub vil Sylvia blive husket som klubben, der dannede ramme for hundredvis af drenge og mænd, som fik nogle uforglemmelige oplevelser i et socialt netværk skabt af nogle trofaste og opofrende ledere. Det er vores håb at denne fortælling må yde de mange fantastiske mennesker som tegnede klubben en veltjent opmærksomhed. Spillere og lederne fra Sylvia har i de efterfølgende år været med til at præge kulturen i KFB på en positiv måde. Således lever traditioner og værdier videre i KFB.