Sylvia 1950-1959

1950: Sylvia fejrer 50 års jubilæum.

I bestyrelsen er Svend Klyver, James Cronqvist, Axel Kruger ( næstformand), Hilding Borgstrøm ( kasserer) og Kaj Christensen ( Sylvias mangeårige formand).

1950: Ungdomsafdelingen vokser og har nu mere end 50 drenge.

Afdelingen bestod af et juniorhold, et drengehold og 2 lilleputhold. Ib Nygaard besøger træningen og fanges ind af kammeratskabet og hjælper til i afdelingen. Dette viser sig at blive starten på en bemærkelsesværdig lederkarriere for Ib Nygaard og for Sylvia.

1952: Ib Nygaard bliver leder af en samlet ungdomsafdeling.

Ungdomsafdelingen består stadig af 4 hold ledet af Ib Nygaard

1952-53: Sylvia flytter tilbage på Kløvermarken i de nye bygninger.

Sylvia flytter tilbage til Kløvermarken og omklædningsrum nr. 13. Bygningerne er de røde træbarakker, som i dag stadig rummer omklædningsrum, restauration og vagtstue. Kampene spilles nu på Kløvermarken. 1. Holdet rykker ned i B-rækken efter 1952 og spiller der i to år.

1953: Det første ungdomsstævne afholdes på Kløvermarken.

I anledning af ungdomsafdelingens 5 års dag, afholdes et ungdomsstævne. Der var mange aktiviteter og leg ved dette stævne. I samme forbindelse blev 5 års emblemet indstiftet ( en præmie for 5 års medlemskab). Af de første 9 modtagere kan nævnes Erik Korsholm, Leif Bundgaard, Bent Cronqvist, Helmer Petersen og Ole Nielsen. Flidspræmier blev også indført fra dette første ungdomsstævne. Blandt de første 8 modtagere er Arne Christoffersen, Ole Jørgensen, Bent Olsen, Flemming Saugmann og Carsten Grolin. Siden har hundredvis af Sylvia drenge med stolthed modtaget 5 års emblemer og flidspræmier, som anerkendelse af drengenes trofasthed og deres gode kammeratskab.

1954: Rækkeinddeling ændres af KBU til 8 hold i A,B;C-rækker og Sylvia må som nr. 9 i B

ned i C-rækken.

1956: Ungdomsarbejdet bærer frugt.

Ungdomsstævnerne og den daglige træning i positive omgivelser er med til at skabe op-mærksomhed omkring Sylvia og fodboldspillet. Mange drenge tiltrækkes og hvert år kan tilmeldes flere hold til turneringen. I 1956 tilmeldes 10 ungdomshold, desuden er der 40 af de mindste puslingespillere.

1957: Ungdomsafdelingen vinder næstflest rækker i KBU – 5 rækkevindere.

Ungdomsarbejdet giver resultater både i form af 5 rækkevindere- 1.,2.,3., lilleput og 1. og 3. drengehold vinder deres rækker. Antallet af medlemmer vokser hurtigt. Nu er der 14 ungdomshold tilmeldt turneringen.

1958: Tilgang fra egen ungdomsafdeling styrker 1. senior.

I årene 1956-58 kom der gode spillere op fra ungdomsafdelingen, hvilket styrker seniortruppen. Fire ynglinge spillere rykkes før tid op som seniorer. Holdet bliver nr. 2 i C-rækken og rykker op.

1959: Sylvia vinder 7 ungdomsrækker i KBU.

Endnu et godt resultat skabt igennem ungdomsarbejdet i klubben. Mange ledere gjorde det fantastisk i denne periode under Ib Nygaards ledelse. Klubben har nu 14 hold og er en dominerende klub i Københavns ungdomsfodbold.