Sylvia 1930-1940

1930: Intern uenighed på holdet betyder at spillerne forlader banen i en kamp mod Standard.

1931-37: Efter 2 år i A-rækken er Sylvia tilbage i B-rækken. (serie 2).

Det bliver en række svære år med middelmådige resultater, uenigheder i klubben, og økonomiske vanskeligheder. Man har i denne periode bare 2 hold.

1932: Dårlig økonomi og uro betyder salg af klubhuset til Hekla.

Der pågår forhandlinger omkring en sammenlægning med Hekla, som dog droppes, da Hekla

selv får økonomiske problemer i de fattige tredivere.

1934: Klubhuset købes tilbage fra Hekla.

Dette var et omklædningsrum med kakkelovn. Vand til ”badning” afvaskning måtte hentes hos kolonihaven i nærheden. Spillerne vaskede sig i vandfade udenfor klubhuset??

1934-44: Sylvia træner og spiller kampe på flyvepladsen ved Kløvermarken.

I 1934 godkender KBU banen ved flyvepladsen til turneringsfodbold. Banen ved flyvepladsen skulle spillerne selv passe, såvel græssåning og klipning af samme, hvilket skulle ordnes tit. Arealet var militær flyveplads, så målene måtte ikke stå oppe om natten og blev skilt ad og båret til klubhuset efter brug. Banen måtte man også selv male med den udviklet trillebør med ”kostehjul”.

1938-1940: Fremgang og 2. pladser i B-rækken efter henholdsvis Dragør og Union.
På holdet er Erik Cronqvist ( senere formand) og James Cronqvist ( senere bestyrelsesmedlem), Johan Johansen, Kaj Christensen ( mangeårig formand), Emil Poulsen, Oskar Breiter, Martin Kruse, Harris Andersen, Herman Pankchik, Roald Christensen og Ødbert Christensen. Disse spillere var med til at spille Sylvia op i A-rækken, hvor klubben blev i en årrække