Sylvia 1900-1909

1900: Sylvia stiftes d. 08.april af drengene fra Prinsessegade nr. 9, 10 og 12.

Stifterne af boldklubben Sylvia er Erhardt Larsen, Oscar Christensen, Axel Lundgreen, Max Jensen, Herluf Christensen, Marius Jensen, Holger Jensen, Niels Hansen, Vilhelm Larsen Carl Larsen og Ernst Schlottmann. Drengene blev inspireret af andre som de så spille fodbold og besluttede at danne en fodboldklub.

1900: Sylvia blev navnet på klubben efter en af drengenes søster.

Andre fodboldklubber i denne tid blev ligeledes opkaldt efter stifternes søstre f.eks. Freja og

Viktoria.

1900: Sylvias første formand var Erhardt Larsen ( i perioden 1900-1912).

Kasserer blev Oscar Christensen ( i perioden 1900-1935).

1900: Drengene spillede de første år på Christians Vold, med en gummibold.

Der blev dog snart samlet ind til en rigtig bold str. nr. 4.

1900-1912: I denne periode havde Sylvia klublokaler hos ”kanoneren” i Lejren.

Man havde dog ingen omklædningsrum eller træner, selv om dette var tiltrængt. Spillet fulgte

ikke regelsættet, da spillerne ikke var helt bekendt med fodboldreglerne eller kulturen.

1903: De første kampe blev spillet i Villumsens Park ( ved nuværende Amager Boulevard),.

På dette tidspunkt kendte man ikke til turneringer, men aftalte kampe med naboklubber.

1906-1907: Med tilgang fra andre klubber kunne Sylvia nu stille med et særdeles stærkt hold.

Dette hold er måske Amagers bedste. Blandt spillerne ses flere af medstifterne, men også mange nye medlemmer.

1908-1909: Sylvia deltager i KBU`s turnering.

I samarbejde med ”Tjalfe” stillede Sylvia op med et hold i en turnering under KBU. Resultaterne var dog ikke opløftende. Da ”Tjalfe” i 1910 blev opløst ophører man i 1910 at spille i turneringen.