Standard 1928

Året starter med et stort nytårsbal i Stjernekroen på tingvej.
Badminton sporten udbreder sig i disse år i Danmark. Standard er igen åbne over for nye sportsgrene og tager sporten på programmet. I de næste 8 år bliver denne afdeling en særdeles vigtig del af klubbens aktiviteter.
Fodboldholdet bliver nr. 5 i A-rækken i sæsonen 27-28 og klubben modtager et beløb fra KBU. Det er overskud fra landskampene, hvoraf en del går til de højst rangeret klubbber.
Således tildeles A.B., B 93, Frem, K.B. og B1903 det største beløb.
Næstmest tildeles klubberne Borup, H.B., H.I.K., K.F.U.M., Union, Viktoria og ØB.
Mens Fremad A., B 1908 og Standard  også tildeles penge. Det er fornemt selskab vi er kommet med i.
Det skal nævnes at beløbet er 200 kr. en anseelig sum på daværende tidspunkt.

Ny formand bliver Lund Henriksen.

Der forespørges en række provinsklubber om besøg og bestyrelsen søger det bedste tilbud. Standard ønsker en del af entreindtægt ved opvisningskampe som tilskud til den dyre jyllandstur.
Brønderslev i Nordjylland bliver rejsens mål med sejltur med Aalborg-damperen  og ophold.
Det meldes, at værterne er meget gæstfrie og turen betegnes som den mest vellykket længe.

15 års jubilæumsfest holdes i cafè Regama.
Aftenen byder bl.a. en særlig hyldest og pokal til en række nøglepersoner i klubbens første periode:
Christian Johansen, Andreas prüser, Poul Andersen, Robert Andersen, Gahms Henriksen, Olof Olsen, Christian Madsen, Kaj Mortensen, Knud Hansen, Valdemar Frederiksen, Sv. Aa. Ekelund, Alfred Jørgensen, N.P. Juhl og Karl Olsen.
Alle har haft og har mange funktioner, som spillere, bestyrelsesmedlemmer, formænd, festplanlæggere, revy bagmænd, matchkommite medlemmer, badmintonledere og meget mere. En hyldest til de personer som står bag.

Gymnastikledere ønsker sig mere opmærksomhed fra bestyrelsen. Der fremsættes ligeledes forslag om at oprette et konkurrence hold. Bestyrelsen afslår og henviser til at gymnastikken altid har været betragtet som motionshold, hvor der er plads til alle.

Kontingentet er på denne tid 3 kr. pr. Kvartal.

Standard 1927                        Standard's historie                         Standard 1929