Standard 1921

Der arrangeres private kampe imod Sylvia, F.B., B. Søstjernen, B. 1908, B. Dan, B Virginia.
Der er fremgang både for fodboldspillet og gymnasterne både mht. Kvalitet og antal.
Svend Hansen bliver leder af juniorafdelingen, hvilket skaber en stor fremgang i en årrække.
Kaj Mortensen, Lund Henriksen og Jørgen Petersen leder 1. senior, mens Viggo Jensen leder 2. senior.

Klubben opstarter påsketure, som i mange år får vældig betydning for kammeratskabet omkring førsteholdet. Turene går til provinsen og der spilles flere kampe undervejs.
Vi har beretninger fra turene, som deltagerne har husket resten af deres dage.

Fredericia og Sønderborg besøges, hvorfra Lund Henriksen har skrevet:
Det er klubbens første lange tur. Formålet er dels at spille mod andre klubber og opleve fodboldkulturen der, men i lige så høj at mødes i selskabelighed og danne kontakter.
På denne tid var det at rejse til Jylland en krævende og langsommelig tur.

Efter mange timers rejse ankommer spillerne til Fredericia kl. 1.30 og har selv arrangeret hotelovernatning m.v. Det var tidligt op og i formiddagskamp. Resultatet blev 3-2 til Standard. Truppen opnår ikke den menneskelige kontakt med værterne-måske var forventninger for store.

I Sønderborg får Standard en anden gæstfri modtagelse af bestyrelsen og spillerne. Om aftenen tager alle ud og hygger sig, men går hvert til sit i fornuftig tid.
Der er nemlig aftalt kamp næste dag og her er Sønderborg ikke så gæstfrie og vinder 5-1.
Efter fælles frokost og hyggeligt samvær, har Lund Henriksen kun stor ros til værternes imødekommenhed.
Kl.18 tog holdet hjemad over Fåborg, Nyborg-Korsør og tog til København med ankomst kl 8.30!!!!
Rejse- og skiftetid 13 timer!!!

Finalekamp i Amager Bolsspil Unions pokalturnering.
Efter sejre over Fremad og Sylvia skulle vi møde B 1908.
Spillerne havde store forventninger til mødet, men B1908 var vores hårdeste modstander i disse år.
Det blev en skuffelse idet energien manglede og der var problemer med at holde pladserne- et tidligere problem for holdet. 1-3 blev resultatet.

Klubbens første pokal vindes i Dan`s stævne.
Ved boldklubben Dan`s stævne vinder holdt de to første kampe og skal spille finale mod arrangørerne Dan.
Her vindes 2-0 og klubbens første sejr og pokal til skabet. Jo der er stadig fremgang for klubbens hold.

Standard holder i august måned et stævne, hvor 8 klubber er inviteret.
Kun 3 ender med at deltage og de spiller alle mod hinanden.
Sylvia vinder 2-1 over Standard i finalen.
Dette første stævne blev ikke nogen udpræget succesoplevelse.

Gymnastikafdelingen giver underskud grundet store omkostninger til lærer og til skolebetjent for rengøring m.v. En større kontingentforhøjelse accepteres nu af medlemmerne og da der jf. K.B.U. regelsæt skal betales pr. Kvartal ( tidligere pr. md) bliver indtægterne øget:
Kontingent senior er nu 4 kr. pr. Kvartal, mens junior/drenge betaler 0,75 kr og passive 2 kr.
Medlemstallet stiger til 152 grundet den store fremgang i juniorafdelingen

Standard 1920                        Standard's historie                         Standard 1922