Standard 1918

Standard 1918    Udskriv side

En kampprotokol med kampresume og holdopstillinger findes fra den tid.
Et valgt spilleudvalg med 5 personer ( valgt på generalforsamlingen) , organiserer kampene og udtager hold. Der er 2 seniorhold og et juniorhold.
Der spilles imod: Sport, Sylvia, Fremad.
Af kampresume fremgår det at kampen imod Sylvia ikke blev fuldført, da bolden punkterede ( måske godt da Sylvia førte 7-1).

Hockeyafdeling opstarter efter stort pres og efterspørgsel. I længden falder medlemmerne fra og sporten opgives.

Ny gymnastiklærer fra garderhusar kasserne , K.J. Kristensen engageres til lønnen 2,5 kr. i timen.

Løbestævne afholdes. Af spillere i denne periode kan nævnes:V. Hasselholdt, Holger Jensen, Christian Johansen, Robert Andersen, Svend Hansen, Lund Henriksen, Gamst Henriksen, Charles Hansen, Jens Kastberg, Peter Kastberg, Max Sunne, Aage Agerlin Petersen, Olaf Olsen, Poul Andersen, Kay og Henry Ebert m.fl.  Der er kun Max Sunne tilbage fra det første hold, mens er ilkommet mange nye.

I regler for optagelse af Standard hedder det nu bl.a. Som aktivt medlem kan optages enhver pæn ung Dame og herre, som vil anerkende foreningens love. Ukonfirmerede medlemmer optages ikke.
Optagelsesblanket udfyldes og på førstkommende medlemsmøde forelægges denne for medlemmerne, hvoraf 2/3 dele skal stemme for.

Kulturelle arrangementer er en vigtig del af Standard. Materiale fra de velkendte Standard revyer findes.

Gymnastikken ledes af gymnastiklærerne som fulgte efter Hjalmar Andersen- H.H.Petersen, K.J.Kristensen, E. Blümel.

Standard 1917                        Standard's historie                         Standard 1919