Standard 1916

Generalforsamling afholdes i januar og af udsendt regnskab ses bl.a.
Omsætningen er 1.278 kr. Klubben har optaget lån i såvel bank og privat hos formanden.
De store udgifter er løn til gymnastiklæreren og inkassatoren, afdrag på gæld og leje af gymnastiksal.
Balancen er på 237 kr. heraf er der restancer fra såvel 1913, 1914 og 1915. i alt 120 kr.

Ny formand er Christian Johansen. Der er nu 127 medlemmer.

Klubben modtager den årlige tilladelse til at bruge isbanen ved vandtårnet.
Standard optages i Amager Boldspil Union. Holdene spiller med i 2. holds turneringen 1916-17 for senior og junnior.

Kamptrøjer kan ikke skaffes grundet krigen og det besluttes at spille i hvide trøjer.

En fødselsdagsudflugt går til Lyngby og Frederiksdal. Kampen imod Lyngby tabes 1-6.

Der er meget store restancer- svære tider med arbejdsløshed og krigens spor med indkaldelse til reserven osv. . 170 kr. skyldes og situationen er alvorlig, da gælden er stor. Med en stor indsats ved inkassation og besparelser på løn og bidrag til pedel på skolen nedbringes gælden. Knud Nyberg donerer klubben 200 kr. af sit tilgodehavende for konsolidering af klubben-et helt afgørende træk i klubbens overlevelse.
Samarbejdet med gymnastiklærer har lidt under de økonomiske forhold og til sidst ophører ansættelsen.
200 medlemmer og venner deltager i en fest og frembringer et godt overskud som kan betale gælden. For første gang er klubben gældfri- men det varer ikke længe.

Standard 1915                        Standard's historie                         Standard 1917