Michael Svendsen ny cheftræner i KFB.

image Michael Svendsen
01. juli 2019 kl. 15:33
Det var med stor tilfredshed at klublederne i KFB torsdag kunne bekræfte for spillertruppen at Michael Svendsen bliver klubbens nye cheftræner. Samtidig fortalte lederne om nye tiltag for den kommende sæson.

”Vi er utroligt tilfredse med at vi har engageret Michael som vores nye cheftræner” siger formand Finn Nørgaard og tilføjer: ”Michael er lige den profil som vi søgte og vi ser meget frem til det kommende samarbejde”.

KFB rykkede som bekendt ned i serie 2 med den mindst tænkelige margin, nemlig pointlighed og et dårligere indbyrdes resultat mod Hellas (reglen om flest udebanemål).

Vi ser alligevel positivt frem mod den nye sæson og en række nye modstandere, samt rigtig mange spændende lokalopgør på Kløvermarken.

Michael Svendsen har en stor trænererfaring at bringe ind i samarbejdet, hvilket naturligvis er en stor styrke. Han har blandt andet trænet CSC igennem 6 sæsoner i et trænerteam og var med til at føre dem op i Københavnsserien. Tidligere stod han i spidsen for B1908`s 2.senior i serie 1 og Københavnsserien.

Senest har Michael været træner for elitesatsningen A 2300s U14-hold.

Selv havde han en flot spillerkarriere ikke mindst i B1908 med mange 1.holdskampe i 2.division og Danmarksserien. Michael spillede ligeledes i Danmarksserien for AB70 og B93.

Michael Svendsen arbejder systematisk og analytisk og bringer mange taktiske værktøjer i spil.  Vi håber, at spillertruppen vil tage rigtig godt imod Michael og være med til at udvikle såvel holdet som den enkelte spiller.

Michael skal i sæsonen arbejde tæt sammen med 2.holdets træner Jamal Johansen og ass. træner Martin Didriksen på at styrke hele seniortruppens træningsniveau og taktiske formåen.

Såvel på banen som udenfor vil trænerne og lederne omkring holdene arbejde for en større integration mellem alle seniorspillerne.

Det bliver helt sikkert lærerigt og spændende at være en del af seniorafdelingen i den kommende sæson.

I den forbindelse vil vi opfordre alle interesserede i at melde sig til trænerne og møde op til sæsonstarten torsdag d. 23.7. kl. 17.30.

Vi ønsker Michael, Jamal og Martin held og lykke med trænergerningen i den nye sæson.

Hilsen BST i KFB.