Teamet har fået det foreløbigt Fix’et

image Sebastian "Sisso" Christensen scorede et af de tre fremragende KFB-kasser fra distancen. Arkivfoto: Michael Jensen.
Michael Jensen
25. februar 2018 kl. 23:24
På en råkold februarlørdag i Tingbjerg, i testmatchen mod Serie 1-rivalerne fra BK Fix, kunne man på fornem vis nyde de foreløbige frugter, som træner/holdleder-teamet, anført af Emil Egestorp, har dyrket her i opstarten.

På grund af en del private udfordringer og opgaver (flytning m.m.), har jeg ikke været til stede ved 1.holdets opstart så meget, som jeg kunne have ønsket.

Men efterhånden er der kommet et så solidt overblik over de private gøremål, at jeg langt om længe kunne give mig selv “come-back” på sidelinjen ved en 1-holds-kamp - og hvilken glædelig oplevelse det blev…!

For det første fik jeg set noget, jeg ikke har set i temmelig mange år på et 1.hold i KFB: TRE mål fra distancen i samme kamp! Rigtigt dejlig at se, at vi har fået tilgang af nogle spillertyper, der giver os lidt flere strenge at spille på end hidtil.

Fakta:

Testkamp lørdag den 24. februar kl. 14:00 i Tingbjerg

BK Fix (serie 1) - KFB (serie 1) 0-4 (0-2)

0-1 (4) Sebastian Matz

0-2 (35) Christian Hørlykke

0-3 (69) Sebastian "Sisso" Christensen

0-4 (72) Ufuk Abi (straffe)

For det andet oplevede jeg et hold, der sprudlede af spilleglæde, gejst, moral, sammenhold og godt humør - og som ikke var bange for at tage styringen i kampen.

For det tredje så jeg et hold, der indskiftede en god håndfuld spillere i løbet af kampen uden, at det ødelagde rytmen, som man ellers ofte ser - tværtimod, så gled udskifterne så godt og naturligt ind i rollerne, at modstanderholdet blev så frustrerede, at KFB overtog styringen mere og mere, for til sidst at være i total kontrol. Ganske imponerende, at vi er på dette niveau allerede i februar måned.

Alexander Breckling blev helt fortjent kåret til “kampens spiller” men udover det så giver det ikke nogen mening at fremhæve nogen frem for andre - der var simpelthen gode præstationer hele vejen rundt!

Og dog, en enkelt vil jeg alligevel gerne fremhæve: Unge Mikkel i målet havde en temmelig svær kamp i kulden og det var virkeligt imponerende at se, at han var så koncentreret, som han var, gennem hele kampen. Det var nemlig ikke meget, han havde at varme sig på og alligevel tog han sig fejlfrit af alt det, der trods alt kom i løbet af kampen. Især vil jeg fremhæve hans meget fine dobbeltredning i første halvleg.

Inden opstarten aftalte vi en målsætning for holdet i foråret. En målsætning, som er delt i to: Dels skal vi have spilleglæden og sammenholdet styrket og i fokus i alt hvad vi laver, og dels skal vi undgå nedrykning (det sidste bliver, - med det hold vi har - sikkert løst, tror jeg, hvis det første lykkes gennem hele foråret).

Indtil videre i denne pre-season (jeg ved godt, at meget kan nå at ske endnu) ser det ud til, at teamet omkring holdet på imponerende vis har fået første del af målsætningen foreløbigt “Fix’et”!

Bakket godt op af de erfarne holdledere, Finn Hansson og Jan Baltzersen, er assistenttræneren Emil Egestorp, i sin trænermæssige debut-sæson, i dén grad trådt i karakter. På grund af cheftræner John Gadallas uddannelsesrelaterede fravær i opstarten, har Emil, stort set ene mand, stået med det sportslige ansvar indtil nu - og den opgave har han løst til UG.

Emil har været god til at tage ansvaret og holdet har været stærke til at bakke ham op - oven i købet med et stigende humør og en ditto spilleglæde gennem hele perioden.

Stærkt gutter - hele vejen rundt!

Næste test for holdet er på torsdag den 1. marts hvor vi skal over i den anden ende af Kløvermarken for at prøve kræfter med Sundby Boldklubs KS-hold - men mere om det på onsdag!

-Michael-