Laurits Kjær årets spiller og ”Brandmand” blev topscorer

Finn Nørgaard og Michael Jensen
30. juni 2017 kl. 18:15
Det var en utrolig glad ung mand, som ved førsteholdetruppens afslutnings-arrangement blev udnævnt til årets spiller. Laurits var nok også overrasket, da truppen som bekendt rummer mange stærke personligheder og rutinerede klassespillere.

Træner Kim Aamodt motiverede da også udnævnelsen med følgende hovedpointer " Laurits har året igennem passet sin træning rigtig godt og blandt andet derfor gjort store fremskridt". "Laurits har markeret sig som en af stamspillerne på holdet og naturligt fået masser af spilletid ".

Han yder altid 100% i kampene og er derigennem blevet stærkere i det vigtige duelspil som forsvarsspiller". " Laurits er en rigtig holdspiller og tilmed en vellidt person udenfor banen".

Fra klubbens side kan vi kun tilslutte de rosende ord fra træneren. Vi, der har fulgt holdet, har set en ung spiller, som i år virkelig er trådt igennem til seniorfodbolden. Laurits har opnået den hårdhed, som kommer igennem mange hårde nærkampe og det til tider hårde spil til træning og selvfølgelig de fysiske dueller i kampene.

Laurits er også blevet mere modig i sin boldbesiddelse og er ikke bange for at udfordre modstanderne, trods det store ansvar om nul fejl som forsvarskant.

Laurits er vokset op i KFB og har igennem mange år haft nogle virkelig dygtige trænere og ledere omkring sig og holdkammeraterne. Således var Bo Høyer cheftræner for holdet og Laurits far Emil Kjær hjælpetræner. Holdkammeraterne talte i drengeårene bl.a. tvillingebror Mathias, 1. holds kollegaen Frederik Lind, stortalenterne Frederik Høyer og Martin Didriksen, Victor Hansen m.fl.

Laurits er en KFB-dreng, som nu spiller på vores bedste hold. Det glæder vores klubhjerter.

Hermed et kæmpe tillykke til dig Laurits.

Topscorerlisten

De tre første pladser på årets liste over holdets målscorere blev indtaget af Oskar Egestorp, der lavede 8 kasser, Christian Sichlau-Larsen (”Krølle”), som nettede 10 gange og endelig Martin Ertner Rosenvinge Andersen (”Brandmand”), der hele 16 gange fandt vej til modstandernes netmasker (inkl. 1 pokalmål).

(Årets topscorer Martin Ertner Rosenvinge "Brandmand" Andersen. Artiklen fortsætter under billedet)

Ligeledes skal der selvfølgelig også lyde et enormt tillykke til ”Brandmand” med titlen som topscorer.

Men aldrig må vi glemme også at takke de, som lagde op til målene og de, der forhindrede modstanderne i at lave alt for mange mod os – fra målmand til midtbanespiller – tak skal I have!

Bestyrelsen i KFB