KFB er tilbage som Københavnsserieklub

image De stolte vindere af Serie 1: KFB Super Q
Finn Nørgaard (Michael Jensen)
03. november 2021 kl. 09:40
KFB er atter at finde som deltager i den bedste københavnske fodboldrække - og det er igen vores kvindehold, som har taget turen op.
Søndag d. 31.10.2021 blev sidste kamp i serie 1 afviklet, og endnu en gang sejrede vores stærke kvindehold.
Med en 5-1 hjemmesejr over Rikken FC var grundlaget lagt for fejre en perfekt sæson.
Humøret var selvfølgelig i top da Champagnen blev poppet og vinderpokalen blev overrakt af formand Finn Nørgaard til holdets anfører Ireen Kooij.
Efterfølgende var der kæmpesmil til fotografen og god stemning ved frokosten.
"Kvinderne har fortsat den fremgang holdet viste i sidste sæson og har virkelig forbedret deres effektivitet foran mål og scoret 5 mål pr. kamp" fortæller Finn Nørgaard. "Det har været en fornøjelse at følge holdet, som har en stærk organisation og et sikkert forsvars- og pasningsspil, men i år har holdet været usædvanlig målfarlige på hurtige  omstillinger, hvor bolden bringes frem over begge fløje til indlæg eller via bolderobringer midt på banen, der åbner for hurtigt kontraspil".
Her kan det nævnes, at Marianne Møller Sørensen og Nathalie Søegaard har scoret mål i stimer, og at Johanne Yde har været særdeles målfarlig fra sin frie midtbaneposition. Alle spillerne fortjener stor ros og holdet synes komplet og med en kvalitet i bredden, som har sikret et højt spillemæssigt niveau.
Træner Erwin Nordquist skal roses for en seriøs og varieret træning sæsonen igennem, samt en indstilling til organiseringen og dialogen, som falder i tråd med truppens DNA.
Vi ønsker jer alle et stort tillykke- i har igen gjort KFB stor ære.
Vi glæder os til at følge jer i Københavnsserien.
Hilsen bestyrelsen i KFB.