Ungdomsarbejdet er sat i søen og kommet godt fra land

image KFBs nye pigetrænere gør klar til træning.
Michael Jensen
09. september 2020 kl. 22:36
Som det måske er blevet bemærket tidligere, så har det længe været KFBs ønske at genoplive ungdomsafdelingen. Arbejdet med dette er nu sat igang med CIK som uvurderlig samarbejdspartner.

Mandag var KFB-delegationen så ude og hilse på ved CIKs børnetræning på Holmen, for at forberede os til egen officielle opstart. Foruden Bestyrelsesmedlem Michael Jensen, var KFB repræsenteret af Bolette, Johanne og Stine fra KFBs bedste kvindehold, KFB SuperQs. Stine er ydermere også repræsentant for bestyrelsen i KFB.

Ungdomstrænerne fra land med tyvstart

De tre kvindespillere fra SuperQs har nemlig sagt ja til at træne vores kommende pigespillere, og det er klubben dem dybt taknemmelig for.

Det var så ikke helt nok for dem blot at hilse på denne mandag! CIKs børne- og ungdomsformand, Jeanne Huusfeldt, fik dem hurtigt integreret i træningen af CIK-drengene, og vores trænerteam stod for nogle af øvelserne i en lille times tid.

Det gik så fint, at de tre kvinder har bebudet at vende tilbage igen på mandag - altså stadig inden KFBs officielle opstart. Ren tyvstart - dog af den gode slags!

Man må derfor sige, at det i den grad har været en pragtfuld start på et godt ungdoms-samarbejdearbejde med CIK.

Den officielle start på pigefodbold i KFB er således sat til at foregå mandag den 21. september kl. 16:30.

Træningen skal foregå på den indhegnede bane (kravlegården) ved Hal C på Holmen, og primært være for de små årgange - d.v.s for piger op til 8 år.

KFBs ungdomsafdeling bliver for piger

I KFB har vi nemlig valgt, at ungdomsafdelingen skal være lig med en pigeafdeling, som skal supplere CIKs tilbud til drengespillerne. På den måde får KFB bygget en ungdomsafdeling op med CIK som samarbejdspartner og ikke som konkurrent, da de jo ikke har en pigeafdeling, og vi ikke har en drengeafdeling.

At KFBs ungdomsafdeling vil være en pigeafdeling, er vi stolte af. Vi mener nemlig, at vi kan tilbyde

oplandets piger et sammenhold og en kultur, som er helt speciel og langtidsholdbar.

Ligeledes vil vi være pave-stolte hver gang, vi kan yde CIK hjælp og støtte med arbejdet i deres drengeafdeling.

Grunden til, at vi starter afdelingen op på CIKs baner på holmen er, at vi vil starte med at tage os af den store efterspørgsel på pigefodbold, der er på Christianshavn og i indre by.

Hvis du ønsker at få mere at vide om KFBs nye pigeafdeling, så send en mail til:

Michael Jensen, MichaelBVJensen@Icloud.com eller

Tommy Nygaard Thomsen, TommyThomsen331@msn.com.

Billedtekst: KFBs nye pigetrænere, Stine, Bolette og Johanne, gør klar til træning i "kravlegården".