Walle er gået bort

image Claus "Walle" Friderichsen
Finn Nørgaard
18. juli 2024 kl. 14:06
Det er med stor tristhed og tunge hjerter at vi må meddele at vores ven og store ildsjæl Walle, Claus Friderichsen, er gået bort.

Alle i klubben kender Walle fordi har igennem årtier var en ildsjæl som tit var i klubben og altid var med til at skabe en god stemning og hyggeligt samvær.

Walle var en af de mest trofaste supportere i 4 årtier, hvor han fulgte 1.herrer i hundreder af kampe og altid skabte lidt stemning på sidelinjen. Walle var ikke bange for at råbe sine meninger ind på banen og give gode råd - om det så var dommerne der fik en irettesættelse eller spillerne der blev opfprdret til at give noget mere. Men Walle gjorde det med humor.

Walle var en af de trofaste vagter i klubhuset, men han var samtidig indkøber og initiativtager til en række arrangementer. Men spillerne på 1.senior fik størst glæde af Walles kokkeevner, for hver torsdag var der gode danske retter forberedt fra bunden og serveret med sjov og friske bemærkninger. I denne del var Walles gode ven og makker i klubarbejdet, Nan, også en trofast ven.

Walle er flere gange kåret som årets KFBèr- netop for sin store indsats for klublivet. Walle vil blive savnet af mange medlemmer, som har nydt godt af hans selskab og smittende gode humør. Det gælder ikke mindst blandt holdkammeraterne på +55 holdene. Walle var selv med til at starte oldboysholdet op midt i 90èrne og har siden været en af nøglespillerne.

Walle har også været af største betydning for holdenes sociale liv- og de mange grillpølser og burgere til os spillere efter træning.

Det er trist at KFB skal miste en så stor personlighed og kulturbærer.

Vores tanker går til Walles familie i den svære tid.

Walle bisættes i Nathanaels kirke lørdag d. 20/7 kl. 13.

På Bestyrelsens vegne. Finn Nørgaard.