Michael Børge Jensen træder ud af bestyrelsen.

Finn Nørgaard
08. september 2021 kl. 16:52
I forbindelse med mandagens bestyrelsesmøde meddelte Michael Jensen at han ønsker at udtræde af KFB`s bestyrelse.

Michael har i de seneste måneder også været en del af Tårnby FF og har fundet sig mere og mere tilpas i arbejdet for denne klub og de udviklingsmuligheder der satses på her. Michael og Tårnby FF har indgået samarbejdsaftaler, som ikke muliggør at Michael kan fortsætte i KFB`s ledelse.

Det er med vemod at Michael har taget sin beslutning, da Michael har en lang og positiv historie i KFB og holder meget af klubben og de særlige kammerater Michael har i klubben og det nærmeste netværk.

Det er dog et særdeles spændende udviklingsarbejde han skal være en af nøglepersonerne i hos Tårnby FF, hvor man satser stort på at avancere yderligere fra Danmarksserien, samtidig med fortsat fremgang for børne- og ungdomsfodbolden, samt det sociale samvær i klubben.

Vi ønsker Michael held og lykke.

Når det er sagt må vi også ærgre os over Michaels farvel til ledelsesarbejdet i KFB. Med Michaels farvel mister vi en kapacitet, som vi vil savne i det kommende klubarbejde. ”Michael er et særligt indsigtsfuldt menneske med en sjælden set evne til at mærke relationer mellem mennesker og bidrage til at bringe det bedste frem i samspillet og i den enkelte”. ” Michael engagerer sig fuldt ud og med hele sin fantastiske personlighed i de sammenhænge han vælger at indgå i- hvilket vi har haft så stor glæde af i KFB” siger formand Finn Nørgaard.

I denne omgang har Michael været med til at bringe KFB videre på mange områder, ikke mindst med sit stærke fokus på at udvikle klubben og de administrative systemer. Efter hjemkomsten til KFB i 2012 engagerede Michael sig i børne- og ungdomsarbejdet med sigte på at bringe afdelingen videre. Samtidig analyserede Michael klubben generelt og så flere udviklingsmuligheder og behov for fornyelser.

Snart overtog Michael ansvarets for vores hjemmeside, som Michael først måtte genopstarte og senere har forbedret og moderniseret løbende, så den nu er toptunet- tilmed med facebook og links der fungerer.

Michael trådte ind i redaktionen af vores årbog og var senere en hovedperson ved vores jubilæum og vores flotte jubilæumsbog i 2015.

I 2017 trådte Michael ind i bestyrelsen og har siden haft stor indflydelse og beriget lederskabet i klubben.

Men også seniorafdelingen blev efterfølgende et område, hvor Michael virkelig så forbedringsmuligheder i rammerne omkring 1.-2. senior. Han tog lederskabet i en turbulent tid, hvor vi den ene sæson havde samlet et så stærkt team om holdet og en sammenbragt trup, som viste os at de kunne nå københavnsserien. Det skete som bekendt ikke, da spillerne ikke havde tålmodigheden og modenheden til at tage dette skridt. Tværtimod forsvandt der 30 spillere på 2 sæsoner, hvilket synes helt uvirkeligt. Men nu har KFB igen rejst sig og oplever fremgang i serie 2.

I de sidste år har Michael været leder og udvikler for vores opstartet samarbejde med C.I.K. om børne- og ungdomsfodbolden og opstart af pigefodbold i KFB. Det er et stort tab at Michael forlader dette arbejde.

Michael har samtidig fået etableret flere administrative systemer som letter arbejdet i bestyrelsen mht. ind- og udmeldelser, spillerlicenser og kontingentopkrævning m.v.

Meget er nævnt, men mange andre af Michaels bidrag til ledelse af klubben og det sociale samvær i klubben hører med til historien.