Casper Krandorf og Jonas Kromann styrker KFB`bestyrelse

image Casper Krandorf og Jonas Kromann
Finn Nørgaard (Michael Jensen)
21. marts 2023 kl. 09:36
Både Casper Krandorf og Jonas Kroman havde før generalforsamling meddelt, at de ville stille op til bestyrelsen - og sådan blev det.
Denne melding blev mødt med stor glæde blandt klubbens bestyrelsesmedlemmer og efterfølgende også blandt deltagerne på klubbens generalforsamling d.13. marts. Her blev Casper "K" Krandorf valgt som nyt bestyrelsesmedlem og Jonas Kromann valgt som supleant.
KFB`s bestyrelse består således af: Formand Finn Nørgaard, Kasserer Søren Holm, Eva Nielsen, Jan Baltzersen og Casper Krandorf. Suppleant Jonas Kromann.
Casper og Jonas kender hinanden godt i forvejen, da de begge spiller på KFB`1. senior hold og endda i samme forsvarskæde og har derfor har prøvet en hel del mod- og medgang på banerne, samt selvfølgelig også fra det vigtige sociale samvær i truppen og klubben.
"Vi er meget glade for at Casper og Jonas nu bliver en del af klubbens ledelse", fortæller formand Finn Nørgaard. "Vi har i årevis søgt nye medlemmer til bestyrelsen, da vi faktisk har været for få, og ønsker at bringe nye kræfter ind i lederarbejdet". "Det er særligt glædeligt at 2 af vores yngre medlemmer træder ind i bestyrelsen og bringer andre aspekter ind i lederarbejdet". "Jeg ser frem til samarbejdet i en styrket bestyrelse, hvor vi vil bringe klubben fremad på flere områder - ikke mindst indenfor børnefodbold, hvor vi nu har pigefodbold i gang".
Det er ikke hvem som helst der nu  træder ind i lederarbejdet i KFB.
Casper "K" Krandorf er vokset op i KFB og har , som alle ved et kæmpe klubhjerte. "K" var så heldig at være en dreng blandt mange, som holdt sammen op igennem børne- og ungdomsårene. Her var en af klubbens store spillere og klubmand, Bo Høyer, den centrale figur som træneren der førte de unge spillere helt ind i seniortiden. Det gav gevinst for såvel "K" og flere andre holdkammerater kom ind på førsteholdet som vigtige spillere og kulturbærere. Casper har nu i en lang årrække spillet for klubbens bedste hold og været med til at bringe KFB-værdier videre til mange tilkomne spillere.
Jonas Kroman kom for nogle år siden til KFB, hvor han siden har spillet på klubbens førstehold. Han er en seriøs og fokuseret forsvarsspiller, som trods skadespauser, er kommet tilbage og er en vigtig spiller i truppen. Jonas er faldet godt til i KFB - og den gode stemning vi har i klubben - så godt, at han nu går ind i lederarbejdet. Ud over at kende kulturen i KFB har Jonas fået et rigtigt godt kendskab til Amar-kulturen via sin stilling i Amar Sport- stedet hvor rigtig mange af Amagers fodboldklubber mødes og handler tøj og rekvisitter. Jonas havde således også en andel i at KFB nu igen har et sponsor samabejde med butikken.
"Jeg håber at det at Casper og Jonas nu er trådt ind i bestyrelsesarbejdet bliver et varsel om, at andre af klubbens mange medlemmer vil træde til og påtage sig en opgave i klubben - for det vil være afgørende for, at vi kan udvikle KFB i den retning vi gerne ser". "Alle medlemmer kan i øvrigt se at KFB-årshjul, som nu er hængt op i klubhuset. Det indeholder 65 vigtige kerneopgaver, som i dag løses af forholdsvis få ildsjæle". Bestyrelsen vil i foråret præsentere årshjulet og søge flere medlemmer til at tage en opgave.
MVH bestyrelsen.