To tophold i Futsal

image Martin Børresen - nummer 1 på topscorerlisten
Michael Jensen
19. november 2017 kl. 19:15
Ane og Børresen er topscorerne på de to tophold i Futsal-rækkerne.

Kvindeholdet høstede i weekenden den anden sejr i Københavnsserien.

Efter, i første match, at have knust FB med 8-2, gik det denne gang ud over Heimdal, der måtte bøje sig i støvet for KFB/FK Badebold-Futsal-Qs.

Hele 14-3 blev det til KFB - og bemærkelsesværdigt var det, at Ane Askelund Sævereid nettede ikke mindre end 6 gange!

En ganske imponerende start på samarbejdet mellem KFB og FK Badebold, må man sige, der da også har bragt holdet op på duksepladsen i rækken qua en imponerende målscore.

Herrernes Østserie-hold fungerer i den grad også fremragende her i turneringens indledende fase.

Lørdag eftermiddag hentede holdet således det sjette point for to kampe - og det var enda mod et velspillende- og farligt hold fra København Futsals ligareserver— et hold fuld af speciallister i disciplinen.

5-3 blev det til KFB og det var i øvrigt ikke ufortjent.

Holdet var undervejs foran 1-0 og 2-1 inden det kom bagud 2-3. Men efter en 4-3-scoring af Yannick, fik KFB tilkendt et straffe for akkumulerede frispark (det sidste blev i øvrigt begået mod Yannick)!

Med Emil Egestorps fravær, samt sin tidligere kasse i kampen (og dermed den mulige første-plads på topscorer-listen), i hu - og flot bærende anførerbindet - overhalede Martin Børresen alt og alle hen mod straffesparkspletten for at eksekvere straffesparket.

Det lykkedes naturligvis for den sikret skytte at erobre duksepladsen på den eftertragtede liste. :-)

Sådan klarede dette meget fine hold, at sikre den anden sejr i lige så mange kampe.

Statistik for holdene kan læses på KFBs hjemmeside!

Malurten i de to succes-bægre blev desværre dryppet via Herre-KS-Holdets afbud til premierekampen - der kunne simpelthen ikke samles nok spillere sammen.

Forhåbentlig var det en enlig svale, da det da vil være ærgerligt, hvis ikke flere vil være med til at spille dette spændende spil!

Opfordringen herfra til fremtiden er, at I alle (spillere, ledere og tilskuere) vil bakke op om de tre hold hvad enten I ønsker at spille, tage del i arbejdet eller støtte fra lægterne!

Michael