Standard 1949

I klubbladet føres en debat omkring 1.holdets manglende resultater og spillernes manglende træningsflid. Der efterlyses kampgejst og holdarbejde. 2.holdets spiller synes at savne ambitioner om at komme med på 1.senior.

Vinterens revy blive meget vellykket.

Kurt Hartmann Nielsen, den meget vellidte formand melder i god tid at han stopper til sommeren 49. Mange opfordrer Kurt til at fortsætte, men det lader sig ikke gøre fortsat  at bruge så megen tid i klubben.
Kurt takkes meget for sin indsats.

Ny formand blive i øvrigt Henry Jensen, mens kasserer er Ove Madsen, næstfromand Carl Ottesen, medl. Benny Russin og Henry Larsen.

Håndboldherrenes 2. hold vinder række C,2.
Spillerne er Eigil Andreasen, Leif Christensen, Erik Mogensen, Freddy, Arne og Eigil Hansen.
På førsteholdet er en suveræn topscorer i disse år, Leif Schumacker, men også Nick Jensen og Erik Nielsen scorer en del mål.

Ungdomsarbejdet fungerer fint og de driftige ledere Bent Hartmann og Ib Prüser er selv aktive i hvervekampangner. Således cykler Bent rundt i kvarterets gårde og opfordrer drengene til at kommer over i klubben og prøve fodboldspillet.
Hvervekonkurrencer udskrives, med et par fodboldstøvler og heluldne fodboldstrømper i præmie for at skaffe flest nye drenge.

I turneringen runder 2.senior 50 kampe som ubesejret dette over 3 sæsoner.!!!!!!
Resultatet i turneringen 1948-49 bliver at
1.senior slutter nr. 7 i A-rækken (serie 2), hvilket ikke er tilfredsstillende. Slet ikke da 3 andre Amagerhold, Kastrup, Sundby og Tårnby slutter over. Topscorer bliver Flemming Krak igen med 12 mål, mens Henning Pettersson scorer 9.
2.senior vinder også mellemrækken og er ubesejret i 52 kampe og nu rykket op i københavnsserien for 2. hold-utrolig præstation.

Til den nye turnering 1949-50 har Standard Kammeraterne ikke mindre end 14 ungdomshold tilmeldt. Det er aldrig før sket. Et resultat af fremragende leder/trænerarbejde af Bent Hartmann Nielsen, Ib Prüser, Poul Gummesen, John Mølgård og Flemming Jensen.
Samme ungdomsledere får megen ros i medlemsbladet og alle medlemmer opfordres til at støtte op om arbejdet og give økonomiske bidrag.
En sponsoreret sommertur til Ruds Vedby giver drengen en god oplevelse. Bent Hartmanns chef Kurt Aulin ( førende gardin/stofbutik på Frederiksborggade) er giveren.

Seniortruppen tager på en rejse til norge.

I efteråret slutter 2. seniors imponerende stime som ubesejret- efter 59 kampe!!!!!
Holdet har undervejs vundet B-rækken (serie 3), A-rækken (serie 2), mellemrækken (serie 1) og spillet sig i Københavnsserien. B 1908 bliver som ofte før klubbens og holdets stopklods i oktober 1949.
En fantastisk rekord består 59 kampe i træk som ubesejret.

Gymnastikhold opstartes, for at give ungdommen et aktivt tilbud i vintertiden.  Erik Andersen er gymnastikunderviseren.

1.holdet ligger sidst i A-rækken. Træner Eiler Krak søger at motivere spillerne også via klubbladet.

Der er tro på klubbens fremtid, ikke mindst grundet det flotte ungdomsarbejde og de mange drenge, som nu spiller i klubben.
Vi kan med historien i mente genkende rigtig mange af drengene fra den tid. I de seneste 3 år har rigtig mange drenge meldt sig ind i klubben , drenge som bliver kommende nøglespillere, trænere , ledere i Boldklubben Standard Kammeraterne:
Ole Larsen, Kaj Jensen, Bent Hansen, Arno Jensen, Kaj Højby, Orla Drøsler, Ruben Gunnar Jensen, Poul og  Bent Henningsen, Erik og Jørn Krüger, Bjarne og Svend Jensen, Per Kastrup, Erik og Olle Keller, Aage Nielsen, John Ottosen, Wilhelm og Svend Petersen, Helmuth Petersen, Arne Christiansen, Ole Nygaard, Poul Nielsen, Palle Hansen, Jørn Hatting, John Petersen, Preben Lorentsen, Ib Lomholt, Leo Jensen, Mogens Müller, Flemming Christensen, Leonard Jørgensen, Harley og Freddy Andersen, John Jensen, Anker Gummesen.

Håndbolddamerne har højt niveau, et klassehold.

Standard 1948                        Standard's historie