Standard 1948

Året starter med revy og fest i lokalerne i Markmandssgade. 4 kendte revyskuespillere fra de kendte  Feifferrevyer optræder.

Fodboldfolkene mødes til five a side og efterfølgende sammenkomst.

Der spilles også bordtennis i vinter, med 2 puljer. Stig Dalgård vinder foran Gert Schutze.

Der er nu mere end 100 ungdomsspillere i klubben en fantastisk fremgang, skabt med opbakning fra medlemmerne og med lederne Bent Hartmann, Poul Gummesen......
Det bliver til mange nederlag, men fremgang spores i turneringerne.
Der er meget at lære omkring placeringer på banen, og om samspillet.

Håndboldafdelingen blomstrer og især dameholdet imponerer. Ebba Bøgwald udtages endda til et udvalgt Amagerhold.
Samme damehold vinder C-rækken:
Spillerne er Ebba Bøgwald, Lis Christensen, Else Rasmussen, Else Petersen, Lilly Johansen, Rosa Weywalt, Anni Nielsen.
Succestræner er Egon Nielsen, mens Robert ”slusk” Jensen er en trofast leder.

Fodboldturneringerne 1947-48 bliver en stor succes.
1.senior bliver midt i rækken og fungerer ikke optimalt.
2.senior fortsætter med at imponere og vinder A-rækken og rykker op i mellemrækken (serie 1) for 2. hold.
3.senior vinder også rækken og rykker op i mellemrækken.

Sommerens 35 års fødselsdagsstævne afholdes i Sundby idrætspark. Lilleputterne spiller imod Hellas og 1.senior mod den svenske venskabsklub Furulund.
Damehåndboldholdet vinder et stævne på dagen.

Sæsonen 1948-49.
Standard Kammeraterne stiller med 2 drengehold og 3 lilleputhold. Hertil 4 seniorhold.
Ungdomsarbejdet ledes storartet af Bent Hartmann Nielsen, Ib Prüser, Gerhard Schultze.
Turneringen udfordrer drengene, mens der vinteren igennem samles til aktiviteter sammen.

4.holdet  (Old boys) rejser til Ikast med de tidligere klassespillere, Hans August Hansen, Nick Jensen, Ove Madsen, Poul Nielsen, Thorval Nørring og Robert Jensen

2., 3. og 4. holdene klarer sig godt i turneringens første halvdel.

Klubbens bedste hold fungere ikke godt og i en Kamp imod Rødovre går det så dårligt at nederlaget bliver 0-10. I denne periode vil flere kvalificeret spillere hellere være på 2.senior

Kontingent kan nu indbetales på klubbens nyoprettet girokonto-et stort fremskridt.

Standard 1947                        Standard's historie                         Standard 1949