Standard 1947

Håndboldholdene ligger i C-rækken, dameholdet endda i toppen. Holdene spiller i Sundby hallen.

På generalforsamlingen genvælges bestyrelsen og det gode arbejde med integrering af klubberne kan fortsætte.
Festaften og bal i Røde kro opnår stor tilslutning og det viser at medlemmer igen ser positivt på klubbens virke.

Den første sæson med de sammenbragte holdopstillinger 1946-47 signalere en ny tid.
1.senior bliver godt nok placeret i nederste halvdel, men såvel 2. som 3. holdet klarer sig strålende.
2.holdet opnår 27 point ud af 28!!!!!! og vinder naturligvis rækken.
3.holdet bliver også nr. 1.
Bredden i seniorafdelingen er stærkere end nogensinde.

2 hold besøger Sverige og Furulund.

Old boys holdet besøger Ikast og spiller kamp der, mens jyderne kommer på genvisit.

I Sæsonen 1947-48 opstarter ny turneringsstruktur, som bliver positivt skelsættende, idet klubbernes sekundahold nu tillades at rykke op, hvod de tidligere skulle spille i samme niveau som 1. holdet.
De gode resultater får en afsmittende effekt og Standard opstarter sæsonen med ikke mindre end 4 seniorhold – aldrig før sket. Alle hold starter i A-rækken (serie 2).(3. bedste niveau i KBH).

Juniorfodbold skal igang i Standard og bestyrelsen tilmelder hold, selv om man på tidspunktet ikke har spillere til det- klubben vil have etableret ungdomsfodbold. Alle medlemmer opfordres til at hjælpe med at skaffe spillere og at donere spilletøj til formålet. Der oprettes også en støttefond. De første ledere bliver Poul Gummesen og Ingemann Rasmussen.
En medlemsbog med optegnelser af de drenge som i kommende år indmeldes findes i klubbens arkiv.

Kontingentrestancer er på 500 kr., et meget stort beløb og det indskærpes, at spillere i restance ikke må udtages.

Boldklubben Standard Kammeraterne anerkendes som fusionsklubbens nye navn.
1.holds truppen rummer spillere fra begge moderklubber:
Willy Mikkelsen, Poul Gummesen, John Mølgaard, Valter H ansen, Hans August Hansen, Vilhelm Petersen, Bent Hartmann Nielsen, Povl Larsen, Eiler Krak, Flemming Krak, Gert Krak, Henning Pettersson, Johan Jensen, Eigil Jensen, Nick Jensen, Ove Madsen m.fl.

Eiler Krak, tidligere storspiller på Fremad A`s divisionshold og medstifter af Amager Kammeraterne bliver træner. I et interwiev vurderer træneren at –træningsindsatsen ikke er helt i top, flere ikke møder frem hver gang, kammeratskabet søges videreført på banen i form at at kæmpe for hinanden og sammen. Han eftelyser, at spillerne afleverer mere i stedet for at drible selv og fortæller at de erfarne spillere har en bedre spil- og boldfornemmelse.
1.holdet ligger midt i turneringen på en fin 4. plads i A-rækken.(serie 2).

Standards juniorhold og lilleputter spiller kampe og der kan nævnes senere kendte Standard spillere som Ole Nygaard og Arno Jensen fra dette lilleputhold.

2.senior fortsætter deres sejrsrække og er i november ubesejret i 2 kalenderår, med 25 kampe og 23 sejre og 2 uafgjorte-imponerende. Holdet består overvejende af tidligere 1. holds spiller fra Standard med Hans August Hansen som en styrende og samlende anfører.

3.senior fører også deres række.
4.senior har svært ved at stille hold og må i kampen imod Mariendal starte op med 4 spillere!!!!

Ungdomsafdelingen omtales i klubbladet, hvor det fortælles at ungdommen mødes hver onsdag i Sundby idrætsparks lokaler, hvor man spiller spil og hygger sig. Klubbens medlemmer støtter ungdommen bl.a  et bidrag fra den mangeårige leder Andreas Prüser (bestyrelsesmedlem 1915-35).

Seniorerne tager en tur ud til Charlottenlund travbane og besøger Hans August Hansen og ser hans heste.

Standard 1946                        Standard's historie                         Standard 1948