Standard 1938

25 års jubilæum.
Standard har 25 års jubilæum, som naturligvis fejres med maner. Der udgvies et jubilæumsskrift i meget flot tryk.  Dette skrift kan ses i sin helhed på denne hjemmeside nedenfor.
( vi anbefaler jer absolut at læse det flotte skrift nedenfor, som åbnes via hjemmesidens forside).

Der afholdes en vellykket jubilæumsfest, med sange til lejligheden- jo kulturen trives stadig i Standard.
Skovtur for klubbens medlemmer bliver det også til.

Klubbens 1. hold klarer sig flot i A-rækken 1937-38, den bedste række i København. Holdet slutter som nr. 4, men kun en sejr fra oprykning til den landsdækkende 3. serie øst.  Ø.B. og Skovshoved tager sig af den rettighed.

”Idrætsbladet bringer et foto af holdet i maj.

I aftenbladet bringes en flot artikel med holdfoto og omtale af klubben, som en af de førende på Amager. Jo der bliver lagt mærke til holdets store kvaliteter disse år.
Af spillertruppen genkendes mange spillere som mangeårige topspillere, se nedenfor.

I flere sæsoner har Standard en topscorer som hedder Gerhardt Schultze, en klasse spiller som jo også tidligere var på udvalgt hold. Gerhar spiller en årrække på vores bedste hold.

Standard har også et godt 2. hold, som sikrer at der kommer kvalificeret reserver op når det er nødvendigt.
Flere spillere bliver dog faste førsteholds spillere i de kommende år.

En skovtur til Lyngby huskes. Der spises medbragt mad på Lottenborg kro.

Standard 1937                        Standard's historie                         Standard 1939