Standard 1930

Kort meddelelse til medlemmerne fortæller.
Afslutning for vintersæsonen afholdes i Stjernekroen, med selskabeligt samvær og bal hvortil Emil Gambell´s orkester spiller.
Der er også er opvisning i badminton med flere af Danmarks bedste spillere, såvel fra Skovshoved og Standard. Invitation udsendes til andre foreninger, som inviteret til at se badminton opvisninger- et led i at udbrede spillet.

Lund Henriksen er formand, mens Hans August Hansen roses for sit engagement som sekretær i matchkommiteen.

I 30èrne har Standard en meget succesfuld badminton afdeling.  Standard er foregangsklub for spillet på Amager ( største klub) og vi har nogle af landets dygtigste spillere. De udtages flere gange til opvisningskampe imod nogle fremragende spillere fra England.
Der spilles på Lergravsvejens skole og Højdevangen skole.

Standard afholder klubaftener i cafe ”Regina” på tirsdage.

Det meddeles, at klubben dette år har lejet kabiner på Amager Helgoland, se stemning nedenfor.

Påsketuren går til Brønderslev.

I september måned indkaldes til generalforsamling og det alvorlige punkt på dagsorden- opløsning.
Heldigvis vil alle have at klubben fortsætter og den nye bestyrelse bliver:
Formand Harry Jørgensen, Kasserer Knud Steffensen, medl.  Andreas Prüser, Chr. Johansen og A. Dahlskog.

Ovenfor klubbens 1. hold 1930 med  spillere som Ulrich Nielsen, Helge Petersen, Ejler, Kurt Nielsen ( Bror til Bent Hartman), Knud Henriksen. Snart kommer en større udskiftning til.

Dansk fodbold er i årene 1929-30 til 1935-36 rangordnet på landsplan med Mesterskabsserien, herefter oprykningsserien/oprykningsserie øst-vest.
Fra københavn deltog 5 hold, de velkendte store klubber A.B., B. 93, K.B., Frem og B 1903 i mesterskabsserien- fra provinsen deltog 5 klubber med AAB, OB, AGF, Horsens, B 1901.
Fremad A., Skovshoved, Næstved, Helsingør samt Esbjerg formår dog at kvalificere sig i enkelte sæsoner.
I københavn er topniveauet mesterrækken, hvor de 6-8 stærkeste klubber spiller ( KB., AB., B 1903, B 93, Frem som selskrevne mens HIK,Fremad A., KFUM, Skovshoved er med skiftesvis.

Standard spiller i A-rækken, som i årene 1929-30 til 1935-36 er  Københavns 2. bedste og Danmarks 3. bedste. Herefter er der en B-række og nu også en C-række, idet der hvert år kommer nye klubber til.
 Til vores kampe i Sundby Idrætspark er der kontrollører og der skal betales entré.
Juniorafdelingen er stort set ophørt, idet nogle af de mange drenge er blevet seniorer, mens andre har skiftet klub. Dette blev et synligt bevis på ledernes store betydning (Svend Hansen m.fl. havde jo for få år siden oparbejdet en vældig stor afdeling).

På sommerens generalforsamling lykkedes det ikke at finde ny formand eller kasserer og der indkaldes til ekstraodinær generalforsamling med dagsorden-foreningens ophør???

Harry Jørgensen melder sig som formand og vælges.
Andre trofaste aktive melder sig til endnu engang til at arbejde i klubbens tjeneste og sikre fortsættelsen: Knud Steffensen, Christian Johansen, Andreas Prüser, A.Dahlskog.

Standard 1929                        Standard's historie                         Standard 1931