Standard 1924

Ved generalforsamlingen i jan. deltog 40 medlemmer og antallet af medlemmer blev oplyst til 157.
Standard har nu også håndbold på programmet

Standard har nu også håndbold på programmet

Standards førstehold deltager i K.B.U. turnering hvor
Mesterrækken med de gamle store klubber i ”stævnet” er topniveau.
A-rækken med stærke klubber som Skovshoved, Valby, Fremad Valby, Fremad A, B.1908, Union, Borup, H.B. , H.I.K., Ø.B.,Viktoria, FB udgør næstbedste niveau.

B-rækken med hold som Sylvia, Dragør, Mariendal, Dalgas, B 1912 og Standard, Brønshøj, CB (CIK).

Der trænes nu såvel på banen ved vandtårnet og i Amager sportsplads.
Der formuleres målsætning om at komme op i A-rækken allerede efter sæsonen 1923-24.

Standard kan gøre sig i rækken og er med i topstriden til det sidste.
Et nederlag til F.B. på 7-2 kostede os oprykningskampe til A-rækken.

Leder af ungdomsafdelingen Svend Hansen takkes for en flot indsats både vedr. Gymnastik- og fodboldtræning. Klubbens ungdomsafdeling er stadig rigtig stor med 18 ynglinge og ikke mindre end 86 juniores!!!!!.

Dette år oprettes en rejsefond, som vil give støtte til at 1. senior kan tage ud i landet og spille kampe og ikke mindst få oplevelser sammen og styrke sammenholdet.
Holdet rejser til Odense og spiller imod B 1909, som vinder 3-1.

Påsketuren går dette år atter til Jylland.
Knud Mortensen har refereret turen meget detaljeret og herfra kan nævnes.
Skive og Nykøbing Mors besøges efter at klubben har ansøgt 36 klubber om besøg.
I turen deltager Standards førstehold og 3 fruer tager med for selskabets skyld.
Efter at have rejst hele natten bliver spillerne modtaget af Skives bst og spillere. Der indlogeres på hotel og tages en lille lur. Eftermiddagskampen ender 2—2 og om aftenen hygger alle spillerne fra de to klubber sig med kaffebord og festlige taler m.v. i god samhørighed. Næste dag spilles kamp igen og her vinder Skive. Efterfølgende er der bal i håndværkerforeningen med koner og kærester.
Næste dag køres til Nykøbing, hvor de rejsende må fordeles på 3 mindre hoteller. Kampens dommer ødelægger forudsætningerne for en fair afvikling. Der er tale om udpræget hjemmebanedommer, som ødelægger kampens sportslige formål og Nykøbing vinder. Der festes samme aften og næste dag spilles endnu en kamp som tabes.
En alt i alt vellykket tur med megen selskabelighed og udveksling af kulturer, som sluttede med den lange hjemfart.

Efterårssæsonen i B rækken forløber perfekt og holdet fører rækken og har kurs imod A-rækken.
Det helt klare mål er at rykke op og truppen er stærk nok. Holdet har en god alders sammensætning, med en hel del rutine. Truppen har igennem de mange arrangementer og rejser opnået et stærkt kammeratskab som også giver resultater på banen.
Turneringen rummer 13 hold og der spilles et opgør imod hver modstander.

Standard afholder dette år et håndboldstævne.

Standard 1923                        Standard's historie                         Standard 1925