Standard 1917

Lund Henriksen beretter om nederlag på stribe, men også at det motiverede spillerne til endnu mere flid ved træningssamlingerne. Der blev trænet på banen ved vandtårnet mandag, onsdag og fredag, men mange mødtes også tirsdag, torsdag og lørdag.
Forårs træningen startede  2. juledag og tit måtte sneen fjernes fra banen.

Her er Standards førstehold i 1917.
Enkelte af spillerne er angivet på foto.
Stoltheden lyser ud af spillerne.

Den nye formand Christian Johansen og nøglepersonen i klubben Robert Andersen og den stærke målmand Jens Kastberg kendes.

Der opføres et omklædningsskur ved hjemmebanen- klubbens første hus.
Der udsendes justeret regelsæt for optagelse af nye medlemmer.
I årene 1917-23 er løb en vigtig del af klubbens aktiviteter. Der deltages i stævner og afholdes egne.
Klubben har en del gode løbere som Povl og Svend Hansen, Herman og Sv. Aage Dahl, Emil Christensen, Knud Hansen, Harry Osbek, Robert Andersen, Valdemar Petersen, Viggo Jensen, Johs. Felder, Gahms Henriksen, m.fl.

Udgifterne til især gymnastiklærer m.v. kan ikke dækkes af kontingentet, som man ikke tør hæve i disse svære tider- der ses jo også til naboklubberne.
Da der er mange i restance stiger gælden igen.
Et store arrangement med 300 deltagere i fest og dans og salg af 2000 lodsedler  redder igen klubbens situation med et overskud på 25% af årets drift. Gælden kan betales.

Dette år opstarter klubben en hockey afdeling. Der blev spillet et par gange om ugen.  Der var ikke nok tilslutning til spillet for at videreføre afdelingen.
Boksning og fægtning blev ligeledes opstartet, men kunne ikke etableres på sigt.
Der er nu 141 medlemmer.

Standard 1916                        Standard's historie                         Standard 1918