Velkommen til vores historie.

KFB står for Kløvermarkens Forenede Boldklubber. KFB stiftes d. 01.10.1990 , ved en fusion mellem de to naboklubber Boldklubben Sylvia og Boldklubben Standard Kammeraterne. Boldklubben Lejerbo tilslutter sig i år 1994.

Vores historie starter d. 08. april år 1900, hvor :
Boldklubben Sylvia (1900-1990), Amagers første fodboldklub stiftes.

Men historien rummer også klubberne:
Boldklubben Standard Kammeraterne (1913-1990).
Amager Kammeraterne (1926-1946).
Boldklubben Lejerbo Fortvænget (1969-1994).
Torvebo FC ca. (1984-1990).

Samlet set har klubberne skabt rammerne for mere end 114 års aktiviteter inden for idræt og kultur. Vi fortæller vores version af historierne, men har designet præsentationen, så der kan suppleres med jeres anekdoter og fotografier osv. Vi tager gerne imod indlæg, så kontakt gerne bestyrelsen herom.

Vi byder jer velkommen til:

Boldklubben Sylvia
Læs om Amagers første fodboldklub. Pionertiden og sejre i Amagermesterskabet. Få indblik i en af Københavns største og mest respekterede ungdomsafdelinger. Mød ledere med livslange engagementer.

Boldklubben Standard
Læs om Standard som divisionsklub i 30èrne. Nyd det rige kulturliv og mange rejsebeskrivelser.  En af Danmarks førende badmintonafdelinger. Håndboldkultur på højere plan og 80èrnes fodboldsucces.

Amager Kammeraterne
En lille klub, med et enestående kammeratskab og klubliv. Den politiske dagsorden på venstrefløjen som del af klubkulturen. Fremgang og tilbagegang, og sammenslutning med Standard.

Boldklubben Lejerbo Amager
Læs den personlige historie om Lejerbo, fra  gårdfodbold med drengene fra nærområdet, til københavnsserien. Damefodbold med succes. Et rigt klubliv, med masser af fest og farver.

Torvebo FC
Historie fortælles og udlægges

Vi har gennemgået klubarkiver, jubilæumsskrifter, klubblade og hørt genfortællinger osv.,  Det står ganske klart, at tidernes mange ledere og trænere fortjener den største respekt for deres indsats for klublivet. Lederne har påvirket de næste generationer på en særlig positiv vis og været vigtige kulturbærere, som også i dag har stor betydning for den måde vi driver og udvikler KFB.
Vi takker de personer, som har bidraget til at bevare klubmateriale, videregivet anekdoter og fakta, fortalt om tidernes klubliv i jubilæumsskrifter, medlemsblade og programmer.

God fornøjelse, fra bestyrelsen i KFB.