Årets trænere i KFB 2017

image Én af årets trænere står her med sit hold efter sin foreløbigt sidste opgave med drengene - der også blev højdepunktet - nemlig da oprykningen til Serie 2 blev sikret.
Finn Nørgaard (Michael Jensen)
19. marts 2018 kl. 10:21
På den nyligt afholdte generalforsamling blev årets trænere anno 2017 valgt - og det var et par populære navne, der blev hyldet.

Årets træner, Jonas Jensen, ses her på arbejde med KFBs dygtige kvinder.

Jonas Jensen.
Jonas Jensen, træner for kvindeholdet, blev valgt som årets træner i 2017.
Når man møder Jonas i klubhuset eller på banen mærker man straks et flammende engagement i rollen som træner. Jonas har en aktiv attitude, med god energi, samt en meget kommunikerende ledelsesstil.
Jonas har ikke altid de optimale arbejdsbetingelser for at planlægge og gennemføre udviklende træningsaktiviteter. Det skyldes at fremmødet i truppen svinger en del ikke mindst i forberedelsesfasen. Men Jonas har altid lagt et seriøst program for dagens træning, med diverse fysiske øvelser og spilskabeloner. Hertil altid godt med afslutningstræning - et fokusområde som er afgørende for succes i turneringen.
Det er tydeligt, at kvinderne kan lide den seriøse tilgang til træning og kamp og der arbejdes hårdt med øvelserne- godt opmuntret af Jonas`s konstruktive tilråb.
Også udenfor banen er det tydeligt at samvær og dialog prioriteres og truppen spiser tit sammen efter træning. Her integreres de nye spillere på bedste vis.
Det er også en fornøjelse at følge Jonas på sidelinjen til kampene, hvor engagementet i hver situation er med til at understøtte spillerne.
Det er nogle dygtige spillere vi har i KFB og balancen mellem træner og spillernes koncept for at drive holdet er vigtig at forstå og fastholde. Det har alle formået.
Udnævnelsen til årets træner blev afgjort af den flotte sejr i serie 1, hvor Jonas (Christian) og spillerne arbejdede målbevidst og med en stor mental styrke og gik ubesejret igennem turneringen. Et stærkt resultat. Også efterårets tilbagevenden til KS har vist, at holdet og træneren har udviklet sig og har hævet deres niveau.
Stort tillykke Jonas med udnævnelsen som årets træner.

Årets Træner, Andreas Petersen, her i rollen som dirigent ved årets generalforsamling.

Andreas Petersen.
Titlen som årets træner er tildelt såvel Jonas Jensen (kvindeholdet) og cheftræner for 2.senior Andreas Petersen.
Andreas har en lang trænerkarriere bag sig ( såvel børn, ungdom, kvinder og mænd) og har altid vist et stort engagement og tilbudt kompetente træningsforløb. Andreas er klubbens eneste B2 træner og deler gerne ud af sin viden og erfaring. Han har igen vist taktisk dygtighed i kampene og understøttet spillernes samvær udenfor banen. Vi vidste at 2017 blev den foreløbigt sidste periode med Andreas som træner og som den store klubpersonlighed Andreas er, indvilgede han i at tage hele perioden trods meget rejseaktivitet på arbejdet. Netop i rollen som cheftræner for 2.senior- har vi haft den perfekte mentor for de nye trænertalenter Jermaine Albero og Jamal Johannesen.  Alle tre har uden tvivl haft en stor positiv indflydelse på at samle en trup og få hjælpere til at støde til i kampene. Det har givet en kontinuitet som er så vigtig for alle fodboldhold og resultaterne har bevæget sig i en opadgående retning.
Det er ikke altid en nem opgave at være træner for et 2.hold og mindre hvis kommunikationen og forståelsen mellem 1.senior og 2.senior ikke er optimal. Træningsfremmødet i 2.seniortruppen har været ustabil, hvilket jo ikke gør arbejdet nemmere. Men meget er gået op alligevel i turneringen og i efteråret 2017 spillede holdet så stærkt og stabilt, at en 2. plads kom i hus og en oprykning til serie 2.
Det er den højeste placering for et KFB 2. hold i 20 år-flot.
Vi vil hermed takke Andreas for mange års kompetent trænerarbejde og siger tillykke med at være årets træner 2017.
De bedste hilsener
Bestyrelsen